3 powody, dla których wystawca karty kredytowej mógł zamknąć Twoje konto

17 lutego 2021
Category: Ocena Kredytowa

Utrzymanie aktywnej karty i dokonywanie terminowych płatności może zapobiec zamknięciu konta przez wydawcę.

Wiele lub wszystkie przedstawione tutaj produkty pochodzą od naszych partnerów, którzy nam wynagradzają. Może to mieć wpływ na to, o jakich produktach piszemy oraz gdzie i jak produkt pojawia się na stronie. Nie ma to jednak wpływu na nasze oceny. Nasze opinie są naszymi własnymi.

Po zatwierdzeniu karty kredytowej jest ona Twoja tak długo, jak chcesz, prawda? Niekoniecznie.

Jeśli nie wypełniasz swojej części umowy, wystawca karty kredytowej może zamknąć Twoje konto. Oto trzy najczęstsze przyczyny zamykania kont przez emitentów.

1. Jesteś domyślnie.

Umowa, którą masz z wystawcą karty kredytowej, jest dość prosta. Zgadzają się przekazać Ci pieniądze, a Ty zgadzasz się je zwrócić. Przynajmniej zgadzasz się na dokonywanie regularnych minimalnych płatności w terminie każdego miesiąca. Jeśli całkowicie przestaniesz płacić, wydawca karty, co zrozumiałe, nie będzie chciał udzielić Ci dodatkowego kredytu. A jeśli nie dokonałeś płatności przez 180 dni (około 6 miesięcy), firma prawdopodobnie zamknie Twoje konto.

Co dzieje się dalej: firma obsługująca karty kredytowe prawdopodobnie sprzeda niepobrane wierzytelności firmie windykacyjnej, aby odzyskać część strat. Następnie wszystkie Twoje transakcje będą związane z agencją windykacyjną. Twoja ocena kredytowa prawdopodobnie zostanie pobita, a czarny znak pozostanie na Twoim koncie przez siedem lat. Prawdopodobnie stracisz również nagrody z karty kredytowej, których nie wykorzystałeś.

Jak uniknąć zalegania z płatnością: dokonuj płatności na czas, nawet jeśli możesz pozwolić sobie tylko na zapłacenie minimum. Jeśli jednak zostaniesz w tyle, skontaktuj się z pożyczkodawcą i dokładnie przyjrzyj się swoim finansom i zobacz, czy jest coś, co możesz zrobić, aby odwrócić sytuację.

2. Twoje konto jest nieużywane.

Niezapłacenie rachunków nie jest jedyną rzeczą, która spowoduje zamknięcie konta przez wydawcę karty. Może się również okazać, że Twoje konto zostało zamknięte z powodu nieużywania, nawet jeśli masz zerowe saldo. Dzieje się tak, ponieważ wystawca karty kredytowej zarabia w formie opłat interchange (czasami nazywanych opłatami za „przeciągnięcie), gdy używasz karty. Jeśli przestaniesz używać karty, wydawca może zdecydować o jej zamknięciu, ponieważ nie zarabia wystarczająco dużo pieniędzy, aby uzasadnić pozostawienie otwartego konta.

Co dzieje się dalej: Jeśli zapłaciłeś wiernie za kartę podczas korzystania z niej, ta pozytywna historia pozostaje w Twoim raporcie kredytowym przez okres do 10 lat, nawet po zamknięciu konta. Jednak Twój kredyt może zostać trafiony, gdy karta bez salda zostanie zamknięta, ponieważ zmniejsza ilość dostępnego kredytu. Jeśli masz saldo na innych kartach, współczynnik wykorzystania kredytu natychmiast wzrośnie. I tak jak w przypadku niewypłacalności, prawdopodobnie stracisz niewydane nagrody.

Jak uniknąć utraty aktywności konta: użyj karty. Zwykle robienie jednego zakupu w miesiącu to bezpieczny zakład. Oczywiście należy również uważać, aby zapłacić w terminie, nawet jeśli należna kwota jest stosunkowo niewielka.

3. Coś w tobie (lub emitencie) uległo zmianie.

Zmiana w Twoich aktach finansowych może również spowodować zamknięcie Twojego konta. Jest to trochę trudne do ustalenia, ponieważ nie zawsze jest jasne, dlaczego wystawca zamknął konto. Może to być spowodowane znacznym spadkiem zdolności kredytowej, a wystawca uważa Cię teraz za zbyt ryzykownego kredytobiorcę.

Możliwe jest również, że wystawca karty kredytowej nie oferuje już tych samych warunków, które pierwotnie podał, lub że karta, której używasz, jest wycofywana. Niezależnie od przypadku, firma może zamknąć Twoje konto, jeśli zmieniłeś lub zmieniło to, co chcą zaoferować swoim klientom.

Co dzieje się dalej: jeśli to możliwe, dowiedz się, dlaczego Twoje konto zostało zamknięte. Powinieneś również sprawdzić swój raport kredytowy, aby upewnić się, że nic się nie dzieje; Jeśli zauważysz błąd, który obniża Twój wynik, podejmij kroki, aby go natychmiast poprawić. Ponownie, Twoje niewydane nagrody są teraz prawdopodobnie poza zasięgiem, chyba że były to mile lotnicze i już pojawiają się na Twoim koncie w programie lojalnościowym.

Jak uniknąć zmian (w negatywny sposób): Staraj się być dobrym klientem – używaj karty, płać na czas i utrzymuj dobrą i zdrową zdolność kredytową. Zwiększy to szanse, że wydawcy kart nadal będą postrzegać Cię jako posiadacza, nawet jeśli przestaną oferować dokładnie takie warunki, jakie podali podczas otwierania konta.

Virginia C. McGuire jest autorką pracującą nad finansami osobistymi dla NerdWallet. Obserwuj ją na Twitterze @vcmcguire i Google+.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy