Bankowości detalicznej

17 lutego 2021
Category: Wells Fargo

Co to jest bankowość detaliczna?

Bankowość detaliczna, znana również jako bankowość konsumencka lub bankowość osobista, to bankowość świadcząca usługi finansowe klientom indywidualnym, a nie firmom. Bankowość detaliczna to dla indywidualnych konsumentów sposób zarządzania pieniędzmi, dostępu do kredytu i bezpiecznego deponowania pieniędzy. Usługi oferowane przez banki detaliczne obejmują rachunki czekowe i oszczędnościowe, kredyty hipoteczne, pożyczki osobiste, karty kredytowe i certyfikaty depozytowe (płyty CD).

Kluczowe wnioski
  • Bankowość detaliczna świadczy usługi finansowe dla osób fizycznych, w przeciwieństwie do dużych instytucji.
  • Oferowane usługi obejmują rachunki oszczędnościowe i czekowe, kredyty hipoteczne, pożyczki osobiste, karty debetowe / kredytowe oraz certyfikaty depozytowe (płyty CD).Wiele firm oferujących usługi finansowe dąży do tego, aby ich indywidualni konsumenci mieli dostęp do kompleksowej obsługi bankowości detalicznej.Banki detaliczne mogą być lokalnymi bankami społecznymi lub oddziałami dużych banków komercyjnych.W erze cyfrowej wiele firm z branży fintech oferuje usługi bankowości detalicznej wyłącznie za pośrednictwem Internetu i aplikacji mobilnych.Zrozumieć bankowość detaliczną

    Wiele firm oferujących usługi finansowe dąży do tego, aby ich indywidualni konsumenci mieli dostęp do kompleksowej obsługi bankowości detalicznej. Konsumenci oczekują od banków detalicznych szeregu podstawowych usług, takich jak rachunki czekowe, konta oszczędnościowe, pożyczki osobiste, linie kredytowe, kredyty hipoteczne, karty debetowe, karty kredytowe i płyty CD.

    Większość konsumentów korzysta z lokalnych usług bankowych, które zapewniają obsługę klienta na miejscu dla wszystkich potrzeb bankowych klientów detalicznych. Za pośrednictwem lokalnych oddziałów przedstawiciele finansowi zapewniają obsługę klienta i porady finansowe. Przedstawiciele finansowi są również główną osobą kontaktową w przypadku wniosków o subemisję związanych z produktami zatwierdzonymi kredytowo.

    Chociaż konsument może nie korzystać ze wszystkich tych usług bankowości detalicznej, podstawową usługą jest konto czekowe i oszczędnościowe służące do wpłacania pieniędzy. Jest to powszechny, bezpieczny sposób przechowywania gotówki przez osoby fizyczne. Co więcej, daje im możliwość zarabiania odsetek od swoich pieniędzy. Większość rachunków oszczędnościowych oferuje stawki oparte na stopie funduszy zasilanych. Do rachunków czekowych i oszczędnościowych dołączona jest również karta debetowa, która umożliwia łatwe wypłaty środków oraz płatności za towary i usługi.

    Banki detaliczne są również ważnym źródłem kredytów dla osób fizycznych. Oferują konsumentom kredyty na zakup przedmiotów na dużą skalę, takich jak domy i samochody. To przedłużenie kredytu może przybrać formę kredytów hipotecznych, kredytów samochodowych lub kart kredytowych. To przedłużenie kredytu jest ważnym aspektem gospodarki, ponieważ zapewnia płynność codziennym konsumentom, co pomaga gospodarce rosnąć.

    Jak bank detaliczny generuje dochód

    Bank detaliczny przechowuje depozyty gotówkowe swoich klientów detalicznych. Następnie wykorzystuje te depozyty do udzielania pożyczek innym klientom. Rezerwa Federalna wymaga, aby wszystkie banki zatrzymywały 10% swojego popytu i sprawdzały depozyty wewnętrzne przez noc. Nazywa się to rezerwą obowiązkową i jest postrzegane jako środek bezpieczeństwa i płynności. Oznacza to, że pozostała część depozytów może zostać wypożyczona. Banki naliczają wyższe oprocentowanie tych pożyczek niż oprocentowanie depozytów klientów, czyli w ten sposób banki uzyskują dochody.

    W branży bankowej konsumenci polegają również na Federalnej Korporacji Ubezpieczeń Depozytów (FDIC), aby ubezpieczyć swoje depozyty bankowe. Od trzeciego kwartału 2019 roku FDIC ubezpieczał 5256 instytucji, z czego 4587 to banki komercyjne, a pozostała część to kasy oszczędnościowe. Łączna kwota aktywów ubezpieczonych przez FDIC wyniosła 18,5 bln USD, a całkowita kwota ubezpieczonych pożyczek 10,4 bln USD. Wcześniejsze  

    Rodzaje banków detalicznych

    Banki detaliczne są różnych typów i rozmiarów, od lokalnych banków lokalnych, które są małymi lokalnymi bankami, po usługi bankowości detalicznej dużych, globalnych banków korporacyjnych, takich jak JPMorgan Chase i Citibank.

    We wrześniu 2019 r. Pięć największych amerykańskich banków komercyjnych pod względem aktywów to:

  • JPMorgan
  • Bank AmerykiWells FargoCitibankBank USA  Wszystkie te banki oferują usługi bankowości detalicznej, co stanowi dużą część ich przychodów. Na przykład przychody z bankowości detalicznej JPMorgan Chase stanowiły 48% całkowitych przychodów banku i 49% całkowitych zysków w czwartym kwartale 2019 r.

    Spółdzielcze kasy pożyczkowe to inny rodzaj banku detalicznego, który działa jako spółdzielnia non-profit, w której członkowie łączą swoje aktywa, aby móc udzielać pożyczek i innych usług finansowych innym członkom. Spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe zazwyczaj zapewniają swoim członkom lepsze oprocentowanie, ponieważ nie są oni podmiotami prawnymi dążącymi do zysków i nie muszą płacić podatku dochodowego od osób prawnych od jakichkolwiek dochodów.

    Rozszerzone usługi w bankowości detalicznej

    Banki poszerzają swoją ofertę produktów, aby zapewnić szerszy zakres usług swoim klientom detalicznym. Oprócz podstawowych rachunków bankowości detalicznej i obsługi klienta ze strony przedstawicieli finansowych oddziałów lokalnych, banki dodają również zespoły doradców finansowych z poszerzoną ofertą produktów, oferujących usługi inwestycyjne, takie jak zarządzanie majątkiem, rachunki maklerskie, bankowość prywatna i planowanie emerytalne.

    W XXI wieku ruch w kierunku bankowości internetowej rozszerzył również szeroko ofertę dla klientów bankowości detalicznej. Obecnie kilka banków oferuje klientom usługi online wyłącznie za pośrednictwem Internetu i aplikacji mobilnych, ograniczając liczbę wizyt klientów w lokalnym oddziale w celu prowadzenia działalności.

    Oprócz tradycyjnych banków oferujących usługi online, pojawiło się wiele nowych firm fintech, oferujących podobne usługi z większą łatwością i często po lepszych cenach, ponieważ nie ponoszą kosztów związanych z potrzebą tradycyjnych oddziałów bankowych. Przykładami takich banków są N26, Monzo i Chime.

    We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy