Dlaczego teraz nie jest najlepszy czas na inwestowanie w Facebooka

17 lutego 2021

25 lipca 2019 09:57 EDT

Nie było co narzekać na wyniki Facebooka ( FB ) – Get Report za drugi kwartał. Na początku wydawało się, że rynek się zgodził, gdy akcje wzrosły po godzinach w reakcji na wszechobecny rytm firmy. Ale wraz z dobrą wiadomością pojawiły się obawy związane z kontrolą regulacyjną i wzrostem zysków, które po dokładniejszym zbadaniu mogły spowodować, że inwestorzy podrapali się po głowach.

W czwartek rano akcje spadały o 1,5% do 201,60 USD, chociaż nadal rosły o 54% rok do tej pory.

Dokładniej rzecz biorąc, raport o zyskach poinformował inwestorów o śledztwie antymonopolowym wszczętym niedawno przez Federalną Komisję Handlu przeciwko Facebookowi, odrębnym od sprawy, którą oficjalnie rozstrzygnęła w środę w sprawie niewłaściwego obchodzenia się z danymi użytkowników. Nowe dochodzenie sprawia, że ​​firma z siedzibą w Menlo Park jest pierwszym zidentyfikowanym celem sondażu dotyczącego „wiodących na rynku platform internetowych, które w najgorszym przypadku mogłoby doprowadzić do demontażu gigantów „Big Tech, takich jak Facebook czy Amazon ( AMZN ) – Pobierz raport i alfabet ( GOOGL ) – Pobierz raport. Ponadto utrzymuje się nawis związany ze spowolnieniem wzrostu przychodów z reklam oraz zwiększonymi kosztami prywatności i przestrzegania przepisów, co zwiększa niepewność przyszłych wyników finansowych Facebooka.

Nieskazitelne liczby z drugiego kwartału

Jeśli chodzi o kluczowe wskaźniki operacyjne, Facebook radził sobie tak dobrze, jak przez ostatnie kilka kwartałów. Dzienna liczba aktywnych użytkowników wzrosła o 8% rok do roku, zgodnie ze stopą wzrostu z pierwszego kwartału. Ameryka Północna, bardziej dojrzały rynek, doświadczyła bardzo niewielkich korzyści, podczas gdy Europa nadal cierpiała z powodu niekorzystnego otoczenia regulacyjnego. Wykorzystanie luki było silnym segmentem geograficznym w regionie Azji i Pacyfiku, zniesionym głównie przez zwiększone wykorzystanie w Indiach, Indonezji i Filipinach.

Warto zwrócić uwagę na solidny 18-procentowy wzrost średniego przychodu na użytkownika na całym świecie, napędzany głównie udanymi działaniami w zakresie monetyzacji na rynkach rozwiniętych. Poprawę można przypisać znacznie wyższym wyświetleniom reklam, zwłaszcza że Stories okazało się doskonałym uzupełnieniem kanałów Facebook i Instagram jako skutecznej platformy reklamowej.

Koszty operacyjne wyrażone jako procent przychodów wzrosły we wszystkich sektorach, nawet po skorygowaniu o 2 miliardy dolarów naliczeń prawnych związanych z rozliczeniem FTC (Facebook wcześniej odłożył 3 miliardy dolarów na potencjalne rozliczenie w pierwszym kwartale). Wzrost kosztów operacyjnych wydaje się zgodny z rozdętym budżetem Facebooka na 2019 r., Zawyżonym przez inwestycje w rozwój produktów, a także w procesy ochrony prywatności i zgodności potrzebne do rozwiązania problemów z przetwarzaniem danych, które ostatnio spowodowały, że Facebook dostał gorącą wodę.

Big Tech w ataku

W drugim kwartale jest wiele wyników, które prawdopodobnie zadowolą byki Facebooka. Wzrost liczby użytkowników pozostaje silny, szczególnie poza Ameryką Północną i Europą, podczas gdy te bardziej dojrzałe rynki cieszą się wzrostem monetyzacji na użytkownika. Ponadto, wizja CEO Marka Zuckerberga dotycząca rozwoju możliwości płatności w ramach platform mediów społecznościowych, a także rynku produktów i usług, może przekształcić się w możliwości wzrostu i dywersyfikacji przychodów dla firmy technologicznej.

Jednak potencjał wzrostu nie jest pozbawiony znacznych zagrożeń. Po pierwsze, wyzwania związane z kierowaniem reklam i niższe przychody z reklamy generowane przez Stories tworzą przeszkody dla wzrostu przychodów, który firma potwierdziła w rozmowie o zyskach, która potrwa do 2020 r. Ponadto wydatki na bezpieczeństwo, ochronę i prywatność prawdopodobnie wzrosną, ponieważ Facebook nadal boryka się z analizą przetwarzania danych – prawdopodobnie wyjaśniając wzrost całorocznych prognoz wydatków do 61% rok do roku, na najwyższym końcu przedziału wytycznych. Koszty mogą jeszcze wzrosnąć, zakładając, że FTC i ewentualne dochodzenia Departamentu Sprawiedliwości w sprawach antymonopolowych doprowadzą do wyższych wydatków prawnych.

Zalety i wady inwestowania w Facebooka mogłyby się zrównoważyć, gdyby wyceny były wystarczająco obniżone. Jednak akcje są teraz notowane z tymi samymi 27-krotnymi zyskami z bieżącego roku, jak w połowie lipca 2018 r., Zanim spowolnienie wzrostu i obawy o prywatność spowodowały, że akcje spadły o 43% w ciągu kolejnych pięciu miesięcy.

Krajobraz w 2019 roku wygląda niesamowicie znajomo, ponieważ akcje Facebooka są coraz bliżej swojego rekordowego poziomu. Ponieważ bogate wyceny nie wydają się odpowiednio dyskontować ryzyka związanego z postawieniem zakładu na tę nazwę, uważam, że teraz nie jest najlepszy czas na kupowanie akcji Facebooka.

Oszczędź 76% dzięki naszej letniej wyprzedaży. Zasubskrybuj naszą witrynę premium na prawdziwe pieniądze i zostań mądrzejszym inwestorem! Kliknij tutaj, aby się zarejestrować!

Facebook, Amazon i Alphabet są udziały w portfolio Jim Cramer’s Action Alerts PLUS Charitable Trust . Chcesz otrzymywać ostrzeżenia, zanim Cramer kupi lub sprzeda te akcje? Dowiedz się więcej teraz .

Autor nie ma żadnych pozycji w żadnych akcjach wymienionych w tym artykule.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy