Jak napisać list wyjaśniający zły kredyt

17 lutego 2021

Gdy konsumenci doświadczają trudności finansowych które powodują obniżenie ich zdolności kredytowej, mogą mieć problemy z uzyskaniem nowego kredytu, nowej pracy lub ubezpieczenia po rozsądnej cenie. Jednak pismo wyjaśniające w sprawie kredytu obraźliwego może pomóc przekonać kredytodawcę, pracodawcę lub firmę ubezpieczeniową do przychylności prośbie konsumenta.

Wielu pożyczkodawców jest gotowych pomóc konsumentowi znajdującemu się w kłopotach finansowych, jeżeli może on w jasny i rozsądny sposób wyjaśnić brakujące płatności oraz zapewnić, że problemy zostały rozwiązane.

Pierwszą rzeczą, jaką powinien zrobić konsument, jest sprawdzenie swojej zdolności kredytowej. Zgodnie z ustawą o rzetelnej sprawozdawczości kredytowej konsumenci mają prawo do otrzymania prawidłowych i pełnych informacji o swoim stanie kredytu od biur informacji kredytowej. Konsumenci mają prawo wiedzieć, co jest zgłaszane na swoim raporcie kredytowym, a jeśli istnieją błędy, biura kredytowe musi zbadać wyzwaniem.

Dokładne niekorzystne informacje kredytowe pozostają w raporcie kredytowym przez siedem lat, a upadłość utrzymuje się przez 10 lat. Ponieważ według Consumer Report około połowa raportów kredytowych zawiera błędy, konsument powinien zweryfikować swoją zdolność kredytową przed napisaniem listu wyjaśniającego problemy kredytowe.

Dobry list wyjaśniający musi być zgodny z pewnymi wytycznymi, aby był skuteczny. Fakty powinny być dokładne – konsument nie powinien przesadzać swoje kłopoty finansowe lub powiedzieć nieprawdę. Fakty należy stwierdzić, wraz ze zrozumieniem konsumenta w momencie, jakiegokolwiek wpływu ze strony osób na zewnątrz w czasie i prawdziwego powodu konsument nie płaci swoje rachunki. Konsument powinien wziąć na siebie odpowiedzialność – jeśli powodem finansowych trudności są błędami popełnionymi przez konsumenta, powinien on wyraźnie stwierdzić, że był winny. Jeżeli konsument był ofiarą oszustwa lub naprawdę niewinnie dostać za płatności, powinni jasno wyjaśnić sytuację i do których zgłosił incydent.











Nie należy winić wierzyciela – konsument stara się uzyskać pomoc od wierzyciela, więc nie ma sensu krytykować i nie winić wierzyciela za trudności finansowe konsumenta. Wierzyciel może nie czuć pozytywnej skłonności do kogoś, kto potępia innego wierzyciela. Kiedy konsumenci zadłużą się, że mają trudności ze spłatą, mogą wpaść w złość i próbować winić innych. Konsumenci, którzy wydają się być racjonalne i kontroli nad ich długu mają większe szanse na uzyskanie kredytu, gdy jest to potrzebne. Daj dokumentacji –



gdy problemy są wyjaśnione, dokumentację uzupełniającą, taką jak pokwitowania, polisy ubezpieczeniowe, umowy, pisma i inne dokumenty, które dają jasny obraz roszczeń konsumenta. Należy przesyłać tylko kopie dokumentów. Należy zachować oryginały.

Podaj, w jaki sposób można uniknąć dalszych problemów – jeśli popełniono błędy, konsument powinien jasno pokazać, w jaki sposób wyciągnął wnioski z tych błędów i uniknie ich w przyszłości. Należy wspomnieć o wszystkim, co pomaga poprawić sytuację finansową konsumenta, np. O lepszej, lepiej płatnej pracy, współmałżonku, który dostał pracę, aby zasilić finanse rodziny, choroba w rodzinie, która miała negatywny wpływ na finanse to przeszłość. Jeżeli konsument uczestniczył w doradztwie kredytowym, należy o tym wspomnieć.

List powinien zaczynać się od rodzaju wnioskowanej pożyczki i jej wysokości. Należy podać dobry powód chęci uzyskania pożyczki. Na przykład wnioskowano o pożyczkę samochodową, ponieważ samochód jest niezbędny do pracy konsumenta, lub pożyczkę domową, aby rodzina mogła wprowadzić się do domu z większą przestrzenią, dużym podwórkiem lub z innego powodu, dla którego chcą kupić dom. Wielu pożyczkodawców uważa, że ​​jeśli konsument jest emocjonalnie związany z domem lub potrzebuje samochodu do pracy, z pewnością spłaci pożyczkę.

Poniżej znajdują się przykładowe listy wyjaśniające dotyczące obraźliwego kredytu. Powinien być napisany formalnym, biznesowym stylem listu bez błędów gramatycznych lub ortograficznych. List można wysłać do kilku wierzycieli, dlatego każdy list powinien być przesyłany listem poleconym, aby konsument miał zapis, którzy wierzyciele otrzymali pismo i kiedy je otrzymali.

Przykład 1 – Pismo wyjaśniające w sprawie kredytu odstępczego

Nazwa konsumenta

Adres miasta konsumenta

, stan, kod pocztowy

Nazwa pożyczkodawcy

Adres pożyczkodawcy

Miasto, stan, kod pocztowy

RE: Wyjaśnienie opóźnionych płatności w raporcie kredytowym

Szanowne nazwisko pożyczkodawcy:

Ten list odnosi się do mojego wniosku o pożyczkę w wysokości 10 000 dolarów na zakup nowego samochodu. Rozumiem, że moja zdolność kredytowa jest niska, a celem niniejszego listu jest wyjaśnienie przyczyny takiego stanu rzeczy oraz sposobu, w jaki naprawiłem swoją sytuację finansową.

DATA firma, dla której pracowałem, zwolniła 200 pracowników, w tym mnie. Podczas rozmowy wyjściowej powiedziano mi, że to dlatego, że firma musi zmniejszyć wydatki z powodu spowolnienia gospodarczego. Miałem dobrą opinię w firmie i otrzymałem list polecający od mojego przełożonego.

Ze względu na sytuację ekonomiczną nie mogłem znaleźć innej pracy do DATE. Kiedy byłem bez pracy, moja rodzina utrzymywała się z pensji mojej żony. Nie mogliśmy dokonać płatności za pomocą naszych kart kredytowych i kredytu hipotecznego.

Odkąd dostałem nową pracę, wznowiliśmy spłatę wszystkich naszych długów i planujemy je spłacić. Teraz potrzebuję samochodu do mojej nowej pracy i chcę pożyczki na auto. Będę mógł dokonywać płatności co miesiąc.

Dziękuję za rozważenie mojej sytuacji. W razie jakichkolwiek pytań można się z nami skontaktować pod numerem telefonu lub adresem e-mail.

Podpis konsumenta

drukowanym nazwiskiem konsumenta

Lista załączników: Kopie listu o odejściu z pracy, rekomendacja od przełożonego i list w sprawie rekrutacji do nowej pracy

Próbka 2 – Pismo wyjaśniające w sprawie kredytu obniżającego

Nazwa konsumenta

Adres w mieście konsumenta

, stan, kod pocztowy

Nazwa pożyczkodawcy

Adres pożyczkodawcy

Miasto, stan, kod pocztowy

RE: Wyjaśnienie opóźnionych płatności w raporcie kredytowym

Szanowne nazwisko pożyczkodawcy:

Pismo to zostało napisane w odpowiedzi na prośbę o wyjaśnienie opóźnień w płatnościach w raporcie kredytowym złożoną przez instytucję pożyczkową. Przedmiotowa pożyczka dotyczy domu pod adresem ADDRESS. Moja rodzina jest dość duża, mamy dzieci, wynajmujemy. Nasze obecne pomieszczenia są za małe, a moje dzieci tęsknią za podwórkiem do zabawy.

Ten dom, który chcemy kupić, byłby dla nas idealnym domem startowym. Rozumiem, że jest pytanie dotyczące poprzednich problemów kredytowych. Jestem pewien, że możemy rozwiązać te problemy i uspokoić pożyczkodawcę.

W ROKU mój mąż zachorował na poważną chorobę. Zaczął mieć ataki i czasami nie wiedział, kim jest. Był częściej w szpitalu niż poza nim. Przez dwa lata musiałem dźwigać ciężar finansowy rodziny. Dwukrotnie był rozświetlony życiem i cudem jest, że jest z nami dzisiaj. Wrócił do pełnego zdrowia i ma się dobrze.

To chwilowe niepowodzenie było przyczyną wielkiego zamętu finansowego w naszym życiu. Na szczęście wrócił do pracy od 3 lat i całkowicie się poprawiliśmy.

Jeśli Twoja instytucja pożyczkowa jest na tyle uprzejma, aby udzielić tej pożyczki, zapewnimy terminowe płatności. Jeśli masz jakieś pytania, skontaktuj się ze mną pod numerem 555-123-5874.

Z poważaniem Podpis Konsumentów Printed Nazwa Konsumentów Lista załączników: Kopie listu z odejścia z pracy, zalecenie przełożonego i wynajęcie nas do nowej pracy powiązanych artykułów











  • Pisanie listu wyjaśniającego opóźnienia w płatnościach (z próbką)
  • Jak napisać list wyjaśniający upadłość (z próbką)Jak napisać list naprawczy kredytu (z próbką)Pisanie listu o trudnościach z kartą kredytową (z próbką)

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy