P0174 System zbyt ubogi (Bank 2)

17 lutego 2021
Category: Które Mogą

Opis techniczny

System zbyt ubogi (Bank 2)

Co to znaczy?

Ten diagnostyczny kod usterki (DTC) jest ogólnym kodem układu napędowego, co oznacza, że ​​dotyczy pojazdów wyposażonych w OBD-II. Marki pojazdów, których dotyczy problem, obejmują między innymi Ford, Lexus, Chevy, BMW, Toyota, Jaguar, Acura, Volvo, Nissan itp. Chociaż są to ogólne, konkretne kroki naprawy mogą się różnić w zależności od marki / modelu / silnika. Anegdotycznie ten kod wydaje się bardziej powszechny w pojazdach Ford i Chevy.

Każdy pojazd ma moduł PCM lub ECM (moduł sterujący układu napędowego / silnika). Jest to w zasadzie „mózg lub główny komputer pojazdu, jego zadaniem jest monitorowanie różnych odczytów czujników i wykorzystywanie tych informacji do najbardziej wydajnej pracy silnika w aktualnych warunkach.

Zasadniczo ten kod P0174 oznacza, że ​​górny czujnik tlenu w banku 2 zgłasza stan ubogi (za dużo tlenu w spalinach). W silnikach V6 / V8 / V10 / V12 bank 2 to strona silnika, która nie ma cylindra nr 1.

Silnik wykorzystuje tak zwane czujniki O2 lub tlenu w strumieniu spalin do określania stosunku powietrza do paliwa w spalinach opuszczających silnik. PCM (lub ECM) wykorzystuje te informacje do określenia, ile paliwa należy wtryskiwać przez wtryskiwacze paliwa wiele razy na sekundę. Idealny stosunek powietrza do paliwa wynosi 14,7: 1. PCM może regulować ilość paliwa, dodając więcej paliwa lub pobierając paliwo, aby silnik pracował wydajnie i przy niskiej emisji.

Jeśli czujnik O2 informuje PCM poprzez odczyt, że w spalinach jest za dużo powietrza, PCM kompensuje to dodając więcej paliwa. W tym przypadku dodaje więcej paliwa do banku 2. PCM dostosuje się tylko do pewnego punktu do ilości paliwa, które będzie wtryskiwać, próbując doprowadzić ten stosunek powietrza do paliwa tak blisko optymalnego, jak to tylko możliwe. Kiedy PCM osiągnie limit ilości paliwa, które będzie wtryskiwać, ale przedni (górny) czujnik tlenu banku 2 nadal wykrywa stan ubogi, PCM będzie nadal wydawał wyższe niż normalne ilości paliwa do banku 2 i uruchomi to kod i zaświeci MIL (lampka kontrolna awarii).

Kod P0174 wyświetlany na skanerze:

A więc teraz należy zwrócić uwagę na interesującą kwestię. Ten kod można ustawić, ponieważ PCM uważa, że ​​wysyła więcej paliwa do wtryskiwaczy banku 2, ale w rzeczywistości nie wypuszczają więcej paliwa. Innymi słowy, ten kod może zostać ustawiony z powodu problemu z paliwem. Dodatkowe możliwe przyczyny tego kodu są wymienione nieco dalej w tym artykule.

Uwaga: Ten kod DTC jest bardzo podobny do P0171, który jest ubogim kodem banku 1 i w rzeczywistości twój pojazd może wyświetlać oba kody w tym samym czasie. W przypadku niektórych Fordów (np. 4,6 l lub 5,4 l V8) często widzi się jednocześnie P0171 i P0174.

Objawy

Najprawdopodobniej nie zauważysz żadnych problemów z prowadzeniem pojazdu w wyniku P0174, chociaż mogą wystąpić takie objawy, jak:

  • brak mocy
  • zwiększone zużycie paliwadetonacja (iskra)wahanie / gwałtowne przyspieszeniePrzyczyny

    Kod P0174 może oznaczać, że wydarzyło się co najmniej jedno z poniższych:

    • Czujnik MAF (masowego przepływu powietrza) jest brudny lub uszkodzony (jeśli jest na wyposażeniu). Uwaga: Stosowanie „naoliwionych filtrów powietrza może spowodować zanieczyszczenie MAF, jeśli filtr jest zaolejony. W niektórych pojazdach występuje również problem, w którym czujniki MAF przeciekają z silikonowego materiału zalewowego używanego do ochrony obwodów.
    • Za czujnikiem MAF mógł wystąpić wyciek podciśnieniaProblem z paliwem (listwa / wtryskiwacze / pompa / regulator)Możliwe rozwiązania

      Jeśli znajdziesz ten kod, nie zakładaj tylko, że czujnik tlenu O2 jest zły i wymień go najpierw! Proszę przeprowadzić właściwą diagnozę przed zakupem części. Prawidłowa diagnostyka krok po kroku pozwoli Ci na dłuższą metę zaoszczędzić pieniądze i na ogół nauczysz się nowych rzeczy.

      Nie możemy podać konkretnych kroków naprawy pojazdu, ponieważ mogą się one różnić w zależności od roku, marki, modelu i silnika konkretnego pojazdu. Udostępniamy jednak ogólne informacje diagnostyczne, które, mamy nadzieję, pomogą Ci rozwiązać Twój kod P0174 Lean.

      Możliwe rozwiązania obejmują:

      • W wielu przypadkach wystarczy wyczyścić czujnik MAF. Jeśli potrzebujesz pomocy, zapoznaj się z instrukcją serwisową, aby sprawdzić lokalizację. Uważam, że najlepiej go zdjąć i spryskać środkiem do czyszczenia elektroniki lub płynu do czyszczenia hamulców. Uważaj, aby nie uszkodzić czujnika MAF i upewnij się, że jest suchy przed ponowną instalacją
      • Sprawdź wszystkie węże próżniowe i PCV, w razie potrzeby wymieńSprawdź, czy filtr paliwa nie jest brudny i czy ciśnienie paliwa jest prawidłoweLinki zewnętrzne

        Oto kilka linków, które mogą być pomocne:

        Powiązane dyskusje DTC
        • 1999 Chevy Silverado Kody P0327, P0171 i P0174

          Dobra, wróciłem z tym samym problemem. Oto co robiłem od sierpnia 2008 r. Wymieniłem czujnik MAF, filtr powietrza, czujnik spalania stukowego, pompę paliwa, cewkę, tps, filtr paliwa, korek rozdzielacza i wirnik. Ale zgadnij, co nadal mam te same kody w tej kolejności P0327, P0171 i P0174. Idę .

        • 1997 Ford f-150 kody P0171 i P0174

          Mam Forda F-150, 4.2L, V6, z około 141 000 mil na nim. Wymieniłem świece iskrowe i przewody, bo nie robiłem tego od półtora roku, a ciężarówka zaczynała nierówno jeździć. Po wymianie świec zapłonowych zaczął chrapać. Próbuje zgasnąć na czerwonych światłach, chyba że ja.

          98 Z71 p0300 p0151

          p0174 213k mil. 1,3,5,7 odnotowało niewypały 32,9187,28. 2,4,6,8 mają 1446,5433,9046,5351. Wiem, że kody są związane z czujnikiem b2 02 i wielokrotnymi przerwami zapłonu. Oglądałem niewypały w analizatorze silnika i widziałem je czasami, gdy się pojawiały. Któregoś dnia oglądałem jazdę autostradą i to widziałem.

          2002 f-150 i p0174 i p0171

          wczoraj moja ciężarówka wyrzucała kody 174 (uboga mieszanka w banku 2) i 307 (przerwanie zapłonu w cylindrze 7). więc zmieniłem wszystkie 8 iskier, ponieważ wszyscy mieli na sobie 175 tysięcy mil. jechał jak nowa ciężarówka wczoraj wieczorem. dziś rano znowu zaczął ginąć i ponownie zapaliła się kontrolka check engine.

          2003 Ford Taurus kody SES P0171 i P0174 (brak prawdziwych objawów)

          2003 ford taurus ses, historia 47 000 mil: ostatnio miałem wymianę oleju, rotację opon, wymianę filtra powietrza około tydzień później znalazłem wodę na podłodze pasażera (po tym, jak była dużo pada w październiku i mój samochód siedział na zewnątrz). pierwszy raz to zauważyłem, a inni potwierdzili.

          P0171 i P0174 2001 V6 3.8 Camaro

          Wymieniłem wtryskiwacze paliwa, filtr paliwa, świece zapłonowe, filtr powietrza oraz pompę paliwa. Teraz, gdy to wszystko jest na uboczu, to mój problem. Najpierw zacząłem dostawać P0171, a kod sam się usuwał i dostawałem go około dwa razy w miesiącu. Potem zacząłem częściej otrzymywać ten kod.

          P0171 i P0174, a potem P0300 2000 Isuzu Rodeo

          2 dni temu miałem P0171 i P0174 i bezczynność ciężarówki była wyłączona z wahaniem w odpowiedzi na przyspieszenie. Sprawdziłem kanały z filtra powietrza i wyczyściłem MAF środkiem do czyszczenia styków. Wyczyściłem kody i jeździłem nim przez kolejny dzień, kody nie wróciły, ale silnik nadal nie działał. Dzisiaj .

          2005 Lincoln Town Car Multiple Codes P0102 P0174 P0351 P0352 P0353 P0354 P2106 P2195 P0183 P0194

          2005 Lincoln Town Car 4.6L silnik z zapłonem typu Coil On Plug (COP) Otrzymuję kody przerw zapłonu na całym prawym (pasażerskim) rzędzie. Cała lista kodów bez oczekujących duplikatów): — PO102 problem z czujnikiem lub obwodem masowego przepływu powietrza (MAF). Bardziej techniczny opis byłby taki.

          P0171 i P0174 99 Ford F150

          Moja ciężarówka to 99 ford f150 i zaczyna mnie sikać. Kody to P0171 i P0174 (uboga praca w banku 1 i 2). Zrobiłem uszczelkę dolotową, nową rurkę pcv za dolotem, nowy zestaw montażowy wtryskiwacza, nowy czujnik MAF, świece iskrowe czujniki o2, pompę paliwa i filtr paliwa. A sklep mówi tam.

          2002 Dodge Ram 1500 P0174 Tylko kod

          Cześć, Dziś moja ciężarówka zaczęła dziwnie jeździć (trochę wahając się), po kilku kilometrach zapaliła się kontrolka silnika. Sprawdziłem go i tylko P0174, żadne inne kody nie pokazują, sprawdziłem kilka razy dla pewności. Wymieniony filtr powietrza (miał K&N, założyłem reg fram na razie) zmieniony zawór PCV nie ha.

          Potrzebujesz dodatkowej pomocy z kodem p0174?

          Jeśli nadal potrzebujesz pomocy dotyczącej kodu usterki P0174, zamieść swoje pytanie na naszym BEZPŁATNYM forum naprawy samochodów.

          UWAGA: Te informacje są prezentowane wyłącznie w celach informacyjnych. Nie stanowi porady dotyczącej naprawy i nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek działania podejmowane na jakimkolwiek pojeździe. Wszystkie informacje na tej stronie są chronione prawem autorskim.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy